Επιστροφή μαθητών στο σχολείο

H διαχείριση της πανδημίας και η προσπάθεια για επιτυχή επιστροφή στην κανονικότητα είναι ένα δύσκολο και πολυσύνθετο θέμα. Δεν μπορεί να υπάρχουν απόλυτες βεβαιότητες, δεδομένου του απρόβλεπτου και αστάθμητου παράγοντα που έχει να κάνει με την εξέλιξη και διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊου.

Με τη σημερινή απόφαση της κυβέρνησης για επιστροφή όλων των μαθητών πίσω στα θρανία τους, εγείρονται σοβαρά ερωτηματικά, χωρίς να δίδονται πειστικές απαντήσεις στις ανησυχίες και προβληματισμούς των γονιών, των εκπαιδευτικών και γενικά της κοινωνίας.

Διερωτόμαστε, τι είναι αυτό που μεσολάβησε και ώθησε στην ώθησαν στην εσπευσμένη αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού, ο οποίος δεν προνοούσε την επιστροφή όλων των μαθητών στα σχολεία και κυρίως, ποιός εγγυάται ότι ο ιός δεν θα βλάψει κανένα παιδί;

Αναμφίβολα, υπάρχουν γονείς που είναι αναγκασμένοι να μένουν στα σπίτια τους για να προσέχουν τα παιδιά τους, κάτι που επιφέρει κόστος στα δημόσια ταμεία, αλλά και στους ίδιους τους γονείς. Πιστεύουμε πως με αυτή την απόφαση θα προκληθεί μεγαλύτερη αναστάτωση και ταλαιπωρία στους γονείς, γι’ αυτό και θεωρούμε ότι η λύση θα έπρεπε να ήταν η παραχώρηση πρόσθετων διευκολύνσεων στους γονείς και όχι η άρον-άρον επιστροφή όλων των παιδιών στο σχολείο.

Ως ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ θεωρούμε πως σημαντικότερη και πάνω από κάθε πρόθεση είναι η δημόσια υγεία και η ασφάλεια των πολιτών, πράγμα που αποδυναμώνεται φρονούμε με τη συγκεκριμένη απόφαση, γιατί θέτει σε πραγματικό κίνδυνο την υγεία τόσο των παιδιών, όσο και των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.

Αυτό που προείχε τη δεδομένη στιγμή είναι να υποβοηθούν οι τελειόφοιτοι μαθητές  με τη διενέργεια των παγκύπριων εξετάσεων, για λόγους αξιοπιστίας των απολυτηρίων τους και πρόσβασης τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η εξ’ αποστάσεως μάθηση, η εφαρμογή της οποίας επιβλήθηκε εξ’ ανάγκης από τις συνθήκες της πανδημίας, είναι μια σημαντική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η εφαρμογή της οποίας υπό κανονικές συνθήκες θα απαιτούσε χρόνια ως είθισται.

Γι’ αυτό και πιστεύουμε πως το κράτος θα έπρεπε να αδράξει αυτή την ευκαιρία, επενδύοντας πολύ  περισσότερο στη διαδραστική εκπαίδευση και όχι να λαμβάνει αποφάσεις αμφιβόλου αποτελέσματος και κυρίως αποφάσεις οι οποίες, ανεξαρτήτως των όποιων γνήσιων και καλόπιστων προθέσεων, μπορεί να αποδειχθούν πρόωρες επιζήμιες στο τέλος.

Ευχόμαστε ειλικρινά αυτοί οι προβληματισμοί και ανησυχίες μας να αποδειχθούν εσφαλμένες. Μακάρι. Χίλιες φορές Μακάρι.

 

6 Μαΐου, 2020